sunnuntai 22. syyskuuta 2013

Visualistin työkalupakki

"Visualistin työkalupakki -tietopaketti näyteikkunan somistamiseen ja tuotteiden esillepanoon myymälässä"




Kyseinen kirja on kai ainoita meidän ammattialaamme koskevia kirjoja. Kirjan voi tilata täältä

Kirja sisältää tietoa esimerkiksi 
  • myymälän visuaalisesta markkinoinnista
  • myymälämielikuvasta
  • näyteikkunoiden suunnittelusta mm. värit ja valot huomiion ottaen
  • värien vaikutuksesta 
  • ja esillepanoista myymälässä



"Myymälän visuaalinen markkinointi"




Sen avulla luodaan myymälän imago.
Tavoitteena mm. houkutella asiakkaita, lisätä myyntiä ja tehdä ostaminen helpoksi.


"Myymälämielikuva"



"Ensivaikutelma syntyy heti ja ratkaisee paljon."




"Myymälän näyteikkunat"


Näyteikkuna on tärkeä päivittäinen mainospaikka, tapa erottua kilpailijasta, oleellinen osa elävää kaupunkikuvaa sekä ensisilmäys myymälän tuotevalikoimasta. Näyteikkunalla on vain 1-3 sekuntia aikaa välittää sanoma sekä vangita ohikulkijan huomio ja mielenkiinto.



"Sommittelu / Ryhmittely"



Symmetrinen- ja epäsymmetrinen ryhmittely.


"Kolmiosommittelu"




Toistoryhmittely ja Pariton määrä


Värien vaikutuksia, perussääntöjä, yhdistelyä ja käyttöä






"Tuotteiden esillepano myymälässä"


"Tuotteiden esillepanon tavoitteena on tuoda tuotteet esille niin selkeästi ja houkuttelevasti, että ne myyvät itse itsensä. Suunitelmallinen esillepano mm. lisää myyntiä, helpottaa ostamista ja antaa visuaalisia elämyksiä"



"Visuaalinen kokemus jättää muistijäljen"



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti